بلاگ
پیشبینی رشد بستهبندی تجارت الکترونیک

با عنوان «آینده بستهبندی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۹»، انتظار میرود بازار جهانی بستهبندی تجارت الکترونیک با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 9.0 درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۹ به ۱۱۶.۱ میلیارد دلار (۸۶.۸ میلیارد پوند) برسد.
این بازار که در سال ۲۰۲۴ ارزشی معادل ۷۵.۳ میلیارد دلار داشت، گسترش یافته و از سال ۲۰۱۹ با نرخ متوسط سالانه ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است. با ادامه روند شتابگیری خردهفروشی آنلاین، راهحلهای بستهبندی در حال تکامل هستند تا خواستههای جدید مصرفکننده، الزامات تحویل و اهداف پایداری را برآورده کنند.
اسمیترز اظهار داشت: مقوای کریگیت همچنان قالب غالب بستهبندی است و ارزش آن در سال ۲۰۲۴ به ۶۱.۳ میلیارد دلار میرسد. محبوبیت آن ناشی از دوام، اعتبار زیستمحیطی و سازگاری آن در بین دستههای مختلف محصولات است. اسمیترز معتقد است که با نرخ رشد مرکب سالانه پیشبینیشده نزدیک به 10 درصد، انتظار میرود مقوای کریگیت نه تنها جایگاه خود را حفظ کند، بلکه سهم خود را از بازار تا سال 2029 افزایش دهد.
این گزارش همچنین بستهبندی انعطافپذیر را که در حال حاضر بیش از 11 میلیارد دلار ارزش دارد، به عنوان دومین بخش بزرگ معرفی کرده است. با رشد پیشبینیشده سالانه تقریباً 8 درصد تا سال 2029، این بخش به دلیل طراحی سبک و مقرونبهصرفه بودن برای برندها، همچنان در بخش پوشاک مورد توجه است. سایر قالبها، مانند بستهبندیهای محافظ به دلیل کاربرد محدودتر در بخشهای کمتر، از ارزش بازار کمتری برخوردارند.
این شرکت اعلام کرد که در میان بازارهای مصرف نهایی، پوشاک با تولید بیش از 21.8 میلیارد دلار در سال 2024، پیشتاز است. همچنین پیشبینی میشود که این بخش با رشد سالانه نزدیک به 12 درصد تا سال 2029، سریعترین رشد را داشته باشد.
از نظر جغرافیایی، منطقه آسیا و اقیانوسیه به رهبری چین، ژاپن و کره جنوبی در این زمینه تسلط دارد. با این حال، اسمیترز نتیجه گرفت که ایالات متحده همچنان بزرگترین بازار واحد خارج از منطقه است و تقریباً 24 درصد از ارزش بازار را در سال 2024 در اختیار دارد – سهمی که پیشبینی میشود تا سال 2029 از 26 درصد فراتر رود.
بروزترین اخبار صنعت چاپ و بسته بندی را در پرشیا24 مطالعه کنید